måndag 30 maj 2011

Hittat knepen!

Det känns som jag är på rätt spår med Orvar nu. Igår var jag ute och red, med samma fokus som senast. För det första svarar han med en enormt mycket snabbare reaktion på hjälperna, såväl drivande som förhållande och sidförande/ställande. Sen känns han mer benägen att koncentrera sig och slappna av lite, så jag kan jobba honom mer och få honom lösgjord!
I förrgår blev det en barbackatur i skitt, sen kände jag på honom lite i trav i paddocken. Jag "släpper" benen när jag rider barbacka för att inte klämma/driva, vilket innebär att jag inte riktigt kan rama in honom ordentligt. Nåja, det är ju inte så ofta jag rider dressyr barbacka!
Idag har jag bara klickat lite, imorgon tänkte jag jobba med lite bommar i paddocken.
Har börjat smörja in hans eksem/utslag/vad det nu är med aloe-vera-salva. Får se om det ger något resultat, jag ska försöka komma ihåg att fota imorgon så jag kan se någon skillnad!

Inga kommentarer: