lördag 5 april 2008

tomt

jag har varit helt enkelt värdelös på att skriva i min nya, fina blogg. det ska bli ändring, jag lovar!



har helt enkelt varit galet upptagen, knappt varit hemma..!



efter att ha repat mig från sjukstunden i helgen (åtminstone feber-biten) var jag tillbaka på jobbet i måndags. skönt! jag och zandy hade en underhållande stund som involverade trasiga hissar, en pall hundmat, snurrdörrar och en för trång hiss. all is well if it ends well...



tisdag tillbringade jag hos zabina, ackompanjerade av chokladmuffins och blåbärspaj med vaniljsås! yummie

pallade aldrig att dra mig hem så jag sov över där, var ju ledig i onsdags! efter en hel del youtube'ande åkte jag hem, bytte om och sen var det shoppingtime! massa shopping... hann inte hem innan oslipat, utan mötte zabina där. jättekul show, martin, cecilia, och förstås en massa namn jag redan glömt. jo, elin nord--in? én? whatever, en östersundsbo som jag såg första gången jag var på oslipat, var där igen! me like. på nåt sätt blir jag och zabina alltid indragna i showen, så även denna gång. alltid lika kul!

utgång på möllan sen, öl... mera öl...

ingen pigg kattis torsdag morgon!



sedan drog zabina med mig till lund, klubb prickprick där martin, marcus, simon mfl skulle köra. en del av de andra komikerna var.. inte särskilt bra, minst sagt. oslipat rocks!



igår kom tuva, christina och cheese hit. vi slappade en hel del, kollade på så ska det låta och hade allmänt mysigt.



imorse var vi uppe 5 på morgonen..! för vi skulle nämligen till lund och idol. kom dit vid kvart över sex tror jag, det duggade lite men var inte så farligt kallt. är dock glad att vi kom vid just den tiden, tidigare hade inte varit lölnt och senare hade vi förmodligen fortfarande varit kvar där.. träffade trevliga människor i kön, paul, sandra, evelina och rebecca med sin mamma. vi hittade nämligen snabbt ett gemensamt hatobjekt, fjortistjejerna som stod och skrek och höll på bakom oss i kön...

när vi väl kom in var det mycket nerver på en och samma plats. vi satte oss i vårat lilla gäng och hade ändå trevligt.. paul fick bland annat lära mr Jidhe (eller hur han nu stavar) att spela gitarr. snacka om att allt är ett spel för kameran!

vi lyckades dessutom snika in muppas, som vi träffade ute. han är ju fotograf för miloo, och de fick absolut inte gå in. hehe.. men så fick han vara christinas "vän" och tog sig in ändå. han var mycket nöjd...

så var det dags, våra nummer ropades upp. jag, tuva, christina och paul fick gå in i samma grupp. de första tre tjejerna fick bra kritik men var "för unga". konstigt, med tanke på att åldersgränsen var 16 och det var deras ålder. då kan de ju inte gärna säga att de är för unga? anyhow, christina fick kliva in. hon var nöjd men gick inte vidare. tuva, next up. de sa att hon lät för mycket musikal, vilket egentligen är superbra men det var ju förstås inte vad de letade efter. jag fick ungefär samma kritik som christina, och gick alltså inte vidare. men jag var så nervös så hela jag skakade, och jag lyckades ändå sjunga hyfsat men hade inte förväntat mig att gå vidare heller, så jag är ändå nöjd. det var vi alla, så inga sura miner här! paul och sandra gick vidare i alla fall, superkul!



nu är vi hemma och tar det lugnt, ikväll är det fest!

Inga kommentarer: