måndag 22 september 2008

jävla muppar

det är fullkomligt befängt att en sträcka som normalt tar 5 minuter med bil plötsligt tar över 1 timme bara för att några arbetslösa gaphalsar ska stå på gatorna och skrika. bah.
i princip varenda större gata var avspärrad, när vi frågade en polis om hur vi skulle ta oss hem fick vi rådet att "parkera bilen och gå".
det gör mig förbannad att de får så mycket utrymme att man stänger ner en hel stad för deras skull! att malmös invånare ska behöva sitta i köer och inte ens ta sig hem till sin egen bostad bara på grund av några muppar som inte har något bättre för sig...
nåja, via diverse om-, små- och bakvägar tog vi oss hem till zabina. stoppade ner Mr Peters i väskan och gick ut på stan. att man kan ha så roligt åt nåt som egentligen är ganska... trist? det hade vi i alla fall, jag kan inte tänka mig någon annan än zabina som jag kan göra något sånt med och fortfarande skratta mig dubbelvikt!
nu ska jag och nixon gå och köpa lite bröd, sen tar jag bilen och kör till ikea!

1 kommentar:

Anonym sa...

För det första trodde vi inte i vår vildase fantasi (och den kan vara ganska vild!!) att du nånsin skulle försvara invånarna i Malmö....... hrmf
Och för det andra.... Vem fasen är Mr Peters??? undrar två damer i sina bästa år som sitter på tåget mellan Sundsvall och Gävle....