måndag 24 november 2008

snöyra

snön landade i fredags och ligger fortfarande kvar. jag och zandy hade snöbollskrig med alla (därmed inte sagt att de hade snöbollskrig med oss) på jobbet.
i lördags morse klev jag upp en timme tidigare så jag skulle hinna byta däck på bilen. körde ner i garaget, hämtade vinterdäcken från förrådet, plockade ur buren från zebbes bil för att komma åt domkraft och fälgkors. när jag väl har hissat upp bilen inser jag att det jäkla fälgkorset inte passar min bil! jäkla skit. så jag sprang upp för att kolla om vi hade nån skiftnyckel hemma. nej, varför skulle vi ha det? så ner i garaget igen, i med alla grejer i zebbes bil, lyfta in buren igen, slänga in däcken bak i min bil och sakta sakta bege mig till malmö... det gick bra, lugnt och fint, och jag kom fram till jobbet utan missöden. lyckades hitta en däckverkstad som var öppen en lördag och kunde åka dit under dagen för att byta däcken. så efter mycket om och men har jag nu vinterdäck på bilen!
idag har det varit 2 studenter och kollat på vår lägenhet. de hyr ett hus utanför lund som vi är väldigt sugna på, även om vi inte har varit och tittat på det än.. de verkade gilla våran i alla fall, och till helgen ska vi dit. om de nu bestämmer sig för att de vill bo här, det vill säga. håll tummarna!

Inga kommentarer: