söndag 29 augusti 2010

jobb och ridning!

fick jobba över lite igår eftersom det var lite knas med schemat, bara en personal mellan 16-17, vilket dels inte är ok då vi endast ska vara själva på natten då alla ändå sover, och dels är lite besvärligt eftersom det är då vi lagar mat. så jag jobbade en timme till, men det gör ju inte mig så mycket!
klev upp tidigt imorse för att hinna till stallet innan jag börjar jobba. Orvar var inte alls stel i bakbenet som han brukar vara när sadeln kommit på (gammal opererad skada, tydligen), undrar vad det beror på..? han var lite springig idag, och lite tjafsig i munnen efter ett tag, vilket han inte varit innan. red på tränsbett istället för det gag jag ridit med hittills, men som han egentligen har mest på uteritter. när han blev springig blev min sits mkt sämre kände jag.. inte bra! jobbade nästan bara med igångsättningar i både trav och galopp, fattningarna från skritt blev rätt bra mot slutet. dock tror jag min sits är lite sådär i galoppen... behöver nog nån som står och är petig från marken! får dra med Sanna ut i veckan.
hämtade flippan i bilen och skrittade av på promenad igen. roligast tyckte hon det var att plocka bajs i paddocken, då fick hon springa lös och busa lite. får se om jag vågar ha med henne lös i paddocken när jag rider, kanske om jag har nån med som kan ta tag i henne om hon tänker ta en utflykt och leta stallkatter...
nu ska jag iväg till jobbet, hann slänga i mig lite lunch så det var ju ett plus! kan dessutom ta Lottas bil till jobbet så cyklar hon dit i em, (vi jobbar tillsammans ikväll) o jag tar cykeln hem. skönt att få nerförsbacken på cykel och bilen i uppförsbacken. jag drog med andra ord vinstlotten där!

Inga kommentarer: