söndag 12 september 2010

jobbnatt

Lotta ringde igår och frågade om jag kunde jobba natt då Håkan var sjuk, och inte tackar man nej till lite extrapengar! Det var en lugn kväll, jag tycker det är rätt mysigt att jobba kväll. Tog tillfället i akt att "plocka hjärnan" på Mattias lite (vad är egentligen den svenska motsvarigheten till uttrycket "pick someones brain"? Zabina??). Ställer man en fråga till nästan vem som helst på jobbet utvecklas det ofta till en sanslöst intressant diskussion som jag bara älskar att lyssna på och vara med i. Jag är faktiskt jätteglad att ha ett så spännande inte lärorikt extrajobb, kan inte tänka mig något bättre!
Eftersom jag slutade 8 imorse kom jag alltså upp i tid idag (titta, nästan bara fördelar!) och hann åka en sväng till havet, affär'n och bensinmacken. Jag vet inte om jag håller på att bli vuxen eller något annat obehagligt, men jag har försökt kliva upp lite tidigare på morgnarna nu (istället för att vänta på att Flippan väcker mig vid 10). Och det är faktiskt riktigt skönt, plus att jag får mer gjort! (Janne, ring en ambulans för mamma svimmar nog nånstans här!!)
Kommer lite bilder från vår utflykt snart också.

1 kommentar:

Lotta sa...

Jag undrar om inte jag skulle behöva bli lite vuxen jag oxå !!!! :)
Det är så mysigt att du trivs så bra hos oss!!!