onsdag 1 september 2010

shopping och stall!

åkte till svågertorp med Zebbe, Sanna och Tanja igår. första anhalt - Ikea! (tänk att vi nästan skaffade en hund med det namnet...) Sanna behövde lite grejer till sitt nya korridorsrum, fast jag vet inte riktigt vad hon köpte mer än en orkidée. Tanja köpte en sanslöst ful toasits och doftljus - nog sagt om det. vi handlade inte heller så mycket, en ny vardagsrumsmatta eftersom Flippan kräkts på den förra. blev en lila nu! lite värmeljus, en brödform och tesil, så är vi redo för hösten. vi kom för övrigt fram till att allt som är ekologiskt är äckligt, allt miljövänligt är plastigt och fult och allt meningslöst och funktionslöst är fint!
med en ny matta var jag ju tvungen att köpa tyg till nya soffkuddar, så det blev ett besök på Stoff & Stil också. har sytt några, bilder kommer när alla är klara!
Sanna behövde nya fiskar eftersom de andra dog tack vare nån sjukdom de fått med sig från Djurhörnan innan de stängde i Lund. Zebbe blev kär och försökte övertala mig om att vi skulle ta med en grå jacko hem, blev inget av med det!
lämnade av Zebbe hos Ola i Malmö, Ola flyttar till Norge och behövde hjälp att tömma lägenheten.
jag åkte vidare hem, lastade in grejerna, bytte om och tog med Flippan till stallet. joggade Orvar igen, och lite galopparbete - inget ansträngande för nån av oss så det är nog dags att höja intensiteten!! börjar med lektion för Sanna på fredag, ska tvinga henne att fota också. gick en promenad i den supermysiga skogen (!) som ligger bredvid stallet. hon fick busa i paddocken också, och passade på att försöka smita iväg för att leta stallkatter. då blev matte arg...
nu ska jag sy lite mer kuddar innan det är dags för föreläsning.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Haha....då vet jag precis hur det lät när ni var i djuraffären!! *s*

KattisZebbe sa...

haha jag gissar att du hört det förr. :P