söndag 15 juni 2008

Helg på Österlen








åkte till tuva igår, eftersom hon skulle tävla Mambru idag. jag fick rida Gazano, en femåring med aningens lätt bakdel men annars jättetrevlig. men oj vilken träningsvärk jag har idag! även om jag inte red länge så var mina muskler lite ovana... har mest träningsvärk i ryggen tror jag, förmodligen för att jag satt som en kratta i hoppsadeln..




sen var det dags att tvätta hästar och putsa grejer. härligt att vara i stallet igen!



imorse klev jag upp halv sex, när tuva väckte mig. en snabb frukost, och sedan ut i stallet för att fläta en morgonsur Mambru. efter typ en halvtimme var jag åtminstone halvnöjd med resultatet. besvärligt med hästar med lång man.. (dessutom lyckades han förstås sabba den lite tills vi kom fram, men så fick det helt enkelt vara.)



innan vi skulle åka kom vi fram till att micke, som skulle köra lastbilen, inte kunde vägen så sofie skulle åka med honom för att visa. och då var det bara en person kvar med körkort.. så jag körde deras merca med transporten bakpå. var lite nervös i början, det var ett tag sen jag körde transport men det gick fint.


väl framme var tuva i upplösningstillstånd eftersom micke var sen = vi var sena. hon han väl rida fram i ca 2 minuter och sen var det dags, eftersom hon var först i klassen. mambru, som aldrig tidigare har tävlat, var rätt spänd förstås men skötte sig i det stora hela mycket bra, speciellt med tanke på den korta uppvärmningen.


sofie startade 4 hästar, och kvalade en av dem till falsterbo! superkul! de andra tre skötte sig också, platina, som hade chans på falsterbo också, petade tyvärr ner en bom. en av hingstarna fick lite frispel när platina kom för nära, reste sig på bakbenen och råkade träffa sofies hästskötare på låret. som tur var backade hon undan precis då, annars hade det nog kunnat sluta värre. som det var nu kommer hon nog ha en rejäl lårkaka imorgon.

tack och hej.

Inga kommentarer: