söndag 29 juni 2008

köpenhamn borde besökas oftare

om vi bortser från det faktum att danskar aldrig är lagom fulla, utan slutar inte dricka förrän de stupar.
igårkväll var jag och zabina där i alla fall. efter mycket om och men (och ett antal konversationer på fejk-amerikanska eftersom vi inte förstår danska) hittade vi till Vega, för att se Pablo Fransisco. nån dansk stand up-kille var uppvärmare, det jag förstod tolkade jag för zabina, men det var ju inte överdrivet mycket. sen var det dags för pablo att kliva upp. han fick många billiga skratt, körde för länge på alldeles för halvbra skämt och var ärligt talat inte fullt så fantastisk som många verkade tycka. men det var ändå en trevlig kväll.
efteråt träffade vi berang, gick och tog en öl och snackade om allt mellan himmel och jord. hur trevligt som helst, han börjar bli en av mina absoluta favoritpersoner. när jag och zabina skulle till stationen sen gav han oss en hundralapp till taxi, han vägrade gå med på att vi skulle åka buss. när vi började protestera sa han bara "det är inget att diskutera, ni åker inte buss den här tiden". så dagens ros går till trumvirvel... Berang!

Inga kommentarer: