onsdag 25 februari 2009

funderingar...

har funderat ett tag på hur jag ska göra med flippan. om hon ska få flytta "hem" till östersund eller stanna kvar i skåne. jag tror att anledningen till att jag så desperat ville ha ner henne var (förutom att jag saknade henne såklart!) att jag kände det som om jag övergav henne när jag flyttade in till malmö och inte kunde ha henne med mig. men jag vet ju att hon har det jättebra i östersund, samtidigt som hon har det bra här också. men sanningen är att hon får mer tid, uppmärksamhet och motion i östersund.
jag har dåligt samvete för att jag inte har ork att sysselsätta hundarna tillräckligt när jag har jobbat en hel dag. en hund är okej, att gå en promenad är inga problem men om jag ska hinna med att cykla eller träna med två hundar kommer jag knappt hinna laga mat och äta innan det är dags att gå och lägga mig. jag kommer hem vid 19, ger hundarna mat och går ut med dem, då är klockan redan 20. nu är det snart ljusare längre förvisso men jag kan ju inte bara sysselsätta hundarna på sommarhalvåret! men å andra sidan så är nixon förhoppningsvis färdigutbildad om några månader och då är det plötsligt bara en hund hemma på kvällarna - då blir det mycket lättare.
sen kan det mycket väl vara så att jag är allmänt less på allt just nu och det påverkar min ork med hundarna också...

1 kommentar:

Anonym sa...

Men....Snäckan..Det är snart vår och då blir allt bättre och sen kommer Zabina hem och då blir det ännu bättre!!! Hang in there tjejen!!
Man vill ju alltid vovvarnas bästa så jag förstår dina funderingar mer än väl...