onsdag 4 februari 2009

segt

jag är inte alls intresserad av att vara tillbaka på jobb, att det är mörkt när jag går hem, att det är snöblandat regn utanför, att städa, tvätta, handla mat - göra alla de där vardagliga sakerna! jag vill åka snowboard, busa i snön, bo på hotell, umgås med zebbe, med familjen... vardag sucks! dessutom, när vi kom ner till skåne i måndags strålade solen och efter att ha tillbringat en vecka i snön kändes det som om våren var på väg! vilket slag i ansiktet att det som vanligt bara blåser och är skitväder.
nåja, ingen poäng i att gnälla. jag har det ju rätt bra ändå.. jag har i alla fall gjort en jättegod korvgryta på nån-slags-kryddkorv, creme fraiche, krossade tomater, citronpeppar och chili-limekrydda. gott blev det!

2 kommentarer:

Zabina sa...

Jag hade nästan kunnat döda för att ta del av den middagen! jag har ätit torra biffar och äckligt ris med bönor... det enda som är gott här är salladen... och pizzan, o helvete vad jag är trött på pizza!

Anonym sa...

Vardag är bra trots allt!! Men vädret är piss DET håller jag med dig om!! Imorgon (läs fredag) ska du få CM av mig! Då kan det få regna lite va?