söndag 12 april 2009

hektisk helg

har haft en rolig men stressig helg. efter jobbet i fredags åkte jag och hämtade zebbes fotbollsbiljett, hem, åt, ut med hundarna, gav dem mat, duscha, gjorde mig iordning och tog tåget in till malmö, bussen hem till hertzman och tove där jag mötte upp lite kompisar. snackade skit, drack drinkar, lyssnade på musik och hade jättetrevligt.
åkte hem vid 23.30, ut med hundarna igen, krypa ner i sängen. jag kunde inte somna! låg vaken till 2.30-3.00 och sen upp vid åtta, ut med hundarna, åka till jobbet. ingen från någon djuravdelning jobbade så vi placerade emelie i kassan så tog jag och maria hand om alla djur. det var riktigt kul att pyssla med dem, jag hittade en lös mus som jag lyckades fånga in, har plockat syrsor (vilket jag tycker är skitäckligt, rent ut sagt), sprutat vatten på reptilerna, sålt kaniner och däremellan haft en himla massa ansiktsmålning!
igår efter jobbet körde jag ner till centralen o parkerade bilen. åkte med z till köpenhamn för att se jeff dunham! fantastiskt bra, som han levererar! guitar guy var helt underbar också. hann dessutom träffa berang och säga hej en sväng också.
hem, körde z de 200 metrarna till svea där han tänkte träffa ola. körde hemåt, hann ut på motorvägen innan z ringde. ola jobbade inte! så jag vände, hämtade z och släppte honom vid glorias istället.. hem och ut med hundarna. sova. jag var fruktansvärt trött... klockan var halv två eller strax därefter när jag kunde gå o lägga mig.
upp igen vid 8, ut med hundarna och åka till jobbet (börjar ni se ett mönster här?), leka med gnagarna och måla ansikten. hem. ut med hu...
nu ska jag ge mig. sitter i soffan med ett glas vin så nu är allt frid och fröjd. ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är verkligen jobbigt att vara heltidsarbetande och dessutom mamma till två krävande ungar!!! :))
Själv har helgen gått i lugnets tecken, en del promenerande i solen, fotboll (på tv alltså efterson snön ligger här och glänser så vit?!), god mat och en sjuk tonåring....
Nu är det 27 dagar kvar, sen är mitt totalansvar som mamma över... Lotta fyller 18!!!
Nej, ta det inte för seriöst, jag älskar mina ungar över allt annat även om dom ibland kan vara a pain in..... Likaväl som du Kattis älskar dina ungar!!! :))
Puss

Zabina sa...

jag blir fan trött bara av att läsa det här... vad är jobbigast egentligen, mental eller fysisk utmattning? När jag pluggar tkr jag att mental utmattning är jobbigast, men när jag jobbar tycker jag att fysisk utmattning är jobbigast.... gräset är alltid grönare på andra sidan antar jag.

älskar dig!
puss <3

KattisZebbe sa...

mamma - haha ja snart är du barnlös mamma! fast egentligen vet du att du aldrig blir av med oss.. likaväl som vi aldrig blir av med dig! ;)
jo jag gör ju det, fast ibland vore det skönt om jag kunde lite på dem nog för att släppa ut dem på egen hand... haha.

zabina - jo jag blev helt slut av att skriva det också.. hm. det är i alla fall skönare att vara fysiskt trött!

älskar er båda!! puss