onsdag 28 april 2010

händelserikt!

har hänt en hel del sen sist. Nixon har, efter många tårar, fått ett nytt hem. en jättebra familj med 2 små flickor och en schabradorhane, med hus ute på landet och stor trädgård tar hand om honom nu. jag är  glad att vi hittade dem (eller de, genom Åsa, hittade oss!) för det känns verkligen som att han kommer få det jättebra där. men det var fruktansvärt jobbigt att åka därifrån när jag lämnat honom... våran plutt!
eftersom Nix har flyttat har det också flyttat in en ny schäfer! Clabbe heter han och är riktigt mysig. han ser ut som en björn! lite som en spets, men det går inte Zebbe med på. ;) jag har borstat av nog med päls för att räcka till en normalstor hund (!) men det hjälpte nog inte så mycket... han har också fått en dusch, under vissa protester.
Clabbe är som sagt mysig, och kan gå lös! imorse gick jag på kaninfältet med två lösa hundar, gissa hur bra det kändes!
om drygt en vecka har jag tenta.. med allt som händer/har hänt just nu har jag väl inte varit så himla engagerad i skolan så det känns som att det kan gå lite hur som helst med denna tenta. jaja, nån gång ska man väl skriva sin första omtenta också...

1 kommentar:

Åsa sa...

Omtentor hade inte funnits om det inte var meningen att någon skulle göra dom ;-)
Nixon kommer att ha det jättebra!