onsdag 31 december 2008

2008 - a good year

när jag funderar på det är det nog ett av de bästa åren än så länge!
inledningen av året tillbringade jag i ystad med goda vänner och hade en underbar kväll. sedan dess har det hänt otroligt mycket. först och främst lärde jag känna zabina på riktigt. alla de galna upptåg vi haft under året... och så nära vi kommit varandra, jag älskar att vi kan titta på varandra och veta precis vad den andra personen tänker. sådär härligt klyshigt.
jag har också träffat zebbe. som av en händelse råkar vara zabinas storebror. tänk så det kan gå... sen råkade vi flytta ihop dessutom, jag fick en bonushund på köpet - charmtrollet och dunderklumpen nixon!
deras mamma lotta har också kommit att betyda massor för mig, en så välkomnande och öppen människa är sällsynt.
dessutom har jag hunnit bli befodrad 2 ggr på jobbet, varit på otaliga (fantastiska) oslipat-kvällar, träffat berang och i och med det sett lysande internationell stand up (the umbilical brothers, stephen lynch, russel peters bland andra), fått tillbaka flippan (även om hon haft det jättebra hos mamma och janne!), haft galna utekvällar med vänner och haft ett allmänt jättebra år!

av 2009 önskar jag mig lycka och välgång (originellt va?). jag vill bara tillbringa det kommande året med de jag älskar allra mest, familjen, zebbe, vovvarna och zabina (så fort hon återvänder från staterna).

nyårsafton 2008 har jag tillbringat delvis i lomma hos ola och ätit en fantastisk middag bestående av musslor till förrätt och oxfilé till huvudrätt, sedan hem till hundarna eftersom flippan inte uppskattar det här med smällare...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott nytt år Kattis!!

Anonym sa...

Kattis, jag är glad att du har kommit in i mitt och båda mina "ungars" liv!!