tisdag 16 december 2008

mattes pärlor

har varit ledig idag, så jag har tillbringat dagen med att tvätta, röja ut skräp och laga mat. mellan allt det har jag cyklat med vovvarna. ja, inte båda två samtidigt, det vore bara självmordsbenäget.
jag började med nixon. nixon har aldrig blivit cyklad med innan, och jag hade en vag aning om vad som väntade... vi började med att gå med cykeln bredvid oss, och det första nixon gör är att attackera däcket och studsa framför cykeln. hmm.. sen skärpte han sig och vi sprang lite med cykeln innan vi provade att cykla. nixon tyckte det var skitkul att jaga nederdelen på mina byxor - inte en jättebra idé. efter lite övertalning gav han upp i alla fall, sen cyklade vi en 10 minutersrunda innan vi gick in igen. ville inte utmana ödet när det gick så bra...
flippan var överlycklig när jag satte mig på cykeln, jag måste verkligen cykla med henne oftare! hon älskar det verkligen, även om hon var lite väl ivrig i början och hade väääldigt bråttom...
sen har jag gjort piroger idag! är ganska stolt över mig själv... och en jäkla god köttfärssås dessutom. yep.

Inga kommentarer: