lördag 13 december 2008

eventful

det har varit en ganska händelsefull tid, den senaste veckan. jobbet har gått i konkurs - och blivit uppköpta, vi har tillbringat över en vecka med att inventera, städa och fixa. på något vis har det varit lite mysigt, tillbaka ett år i tiden ungefär. alla har jobbat tillsammans och vi har haft kul, faktiskt! gladast är jag nog faktiskt att jag fått tillbaka den "gamla" lorena, som varit på dåligt humör så länge. vi öppnar i alla fall imorgon igen!
i övrigt har zabina haft sin 20årsfest, det var riktigt lyckat, marcus och fritte gjorde ett bejublat framträdande, alla hade roligt hela kvällen och vi hade helt enkelt jättekul!
zabina beställde twilight-serien till oss båda, efter att vi sett filmen. zabina har läst alla fyra böcker och jag har läst 3, fick den sista ikväll (tack Lotta!). jag har itne suttit vid datorn på en vecka, jag har läst oavbrutet. de är helt otroligt bra, så fångande. stephenie meyer skriver riktigt bra, utan några överdrifter och det är nog det som lockar mig så mycket. jag har svårt för när det blir "over the top", dvs storslagna utläggningar om småsaker, lövens färg och vindens sus, om ni förstår vad jag menar. hon är ganska rakt på sak, men fångar karakärerna och känslorna på ett underbart sätt! så gott som hela andra boken grät jag mig i bitar, jag låg och hulkade och kunde inte fortsätta för jag såg inte texten. zebbe blev helt förtvivlad och sa "men älskling, du är ju ledsen på riktigt!"
och det ÄR svårt att förklara för någon som inte läst boken, eller för den delen inte läser med samma... intensitet som jag (och zabina, för den delen. hon är precis lika blödig som jag). det gjorde fysiskt ont att läsa just den delen. och andra delar av boken kan jag inte sluta le, eller blir sådär himlastormande lycklig, bara av en annan människas samlade ord. det är rätt galet egentligen. att någon kan skrapa ihop ord på ett sådant sätt att det påverkar andra människor så!
..eller är det bara jag som är mentalt instabil?

2 kommentarer:

Anonym sa...

vet inte om jag vågar svara på det där ;D

Anonym sa...

och nu har du ju sett till att jag INTE kommer att läsa dessa böcker.. Om Zabina bölar och du bölar då kommer jag att gråta FLODER...Det där blir värre med åren ska jag be att få tala om.......Så nu vet du vad du har att se fram emot!!!