torsdag 3 december 2009

inlämning - done

har lämnat in uppgifterna som skulle vara klara idag. en intervju, på minst 40 minuter (12 sidors utskrift blev det..!), en observation och en enkät. det var riktigt roliga uppgifter, men un är det dags att koncentrera sig på tentan som är på tisdag... måste läsa en himla massa, men det jag tänkte fokusera mest på är nog essäfrågan. vi ska beskriva ett forskningsprojekt, som om vi hade ett år på oss och ingen specifik budget. jag tänkte skriva om nätmobbing, som jag också skrev min enkät om. känns som ett aktuellt ämne där man lätt kan utveckla resonemang och fundera kring avsaknad av kapabel väktare och så vidare. ordbajsa, helt enkelt!
har ridit idag också, skulle egentligen till ridhuset och hoppa men vi hade lite ont om tid, så vi var i paddocken istället. Flechen var pigg som tusan, men ändå behärskad och kändes riktigt fin. tills vi började galoppera... då jäklar blev det fart, men det var ändå inget emot när vi började hoppa... ett par gånger lyckades jag få in tre galoppsprång mellan hindren, men oftast tog han de 14 meterna på 2 språng... Sanna höjde och höjde, tur jag inte är höjdrädd! 120 gissade vi på, men han löser ju det själv utan problem, så jag behöver egentligen bara hålla i mig.. det är nog vad han vill också!
nu är jag supertrött, vet inte varför egentligen men det är nog lika bra, så kanske jag kommer i säng tidigt ikväll..

Inga kommentarer: