söndag 20 juni 2010

cykeltur

påminn mig om att inte cykla med flippan igen. hon är väl rätt duktig men eftersom vi åkt så mycket inlines då hon får springa fort och dra mig så är det lite läskigt att cykla med henne! men hon tyckte det var härligt att få sträcka ut, jag har inte åkt en meter i den skitvår som varit, nu ska vi igång igen!
gjorde supergod wok idag, strimlat nötkött, nudlar (3 olika sorter, skåprensning...), frysta grönsaker, stekt i olja och sen hopblandat i wokpannan med svartpeppar, salt, chilikrydda, chilisås, lite mjölk (jag tycker alltid wok blir så torrt), soya och sesamolja. lite mkt chilisås blev det nog, men det rensar ur, som mamma skulle sagt!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Men så sommarfint här har blivit då!! Innan har man ju nästan frusit när man kommit in här till den fina vinterbilden!

anar att Flippan såg möjligheten att springa fort, fort när du satt på en cykel...*ler*

Kram

KattisZebbe sa...

ja jag tyckte det var dags nu när det äntligen är sommar ute!!
haha ja hon såg ett par rullande hjul och tog chansen ;)
kram