torsdag 24 juni 2010

soligt

har legat i solen och gottat mig idag, efter att ha lånat lite böcker av Lotta. det var helt underbart, men jag låg inte så länge eftersom jag hellre bli brun än röd (och röd blir jag lätt!). skickade iväg Zebbe att handla till imorgon medan jag gjorde fiskgratäng som faktiskt blev jättegod! receptet hittar ni här, även om jag inte riktigt följde receptet. det är roligare att experimentera lite! gott blev det i alla fall, och Zebbe som inte är nån stor fiskätare och inte riktigt gillar potatismos tyckte nog också om det.

(man kan undra varför jag lagar mat som består av två saker som Zebbe inte ens gillar, det verkar faktiskt lite dumt såhär i efterhand...)
ikväll ska jag, förutom att göra en cheesecake till imorgon, försöka hinna med lite inlines med hundarna. Clabbe har jag aldrig åkt med förut, så det ska bli spännande!

1 kommentar:

Lotta sa...

Det är ju till att göra det svårt att få beröm för maten om man gör nåt som man VET inte uppskattas!! Men hur blev det...gillade han den? Den ser väldigt fin ut tycker jag!!