söndag 6 juli 2008

vovvevakt och bad

jag o zabina åkte till lund igår för att passa nixon när zebbe jobbade. lånade deras mammas bil och körde ut till tvedöra (tror jag det hette..) för att plaska i vattnet. underbart varmt i vattnet, nixon fullkomligt älskar att jaga vatten som vi stänker (ja, helt normal har jag aldrig påstått att han är) och så mysigt vi hade!
nixon var lugn och mysig hela kvällen, jag och zabina satt och drack vin och kollade på Criminal Minds (nähe?) och pratade med zebbe med jämna mellanrum, han ville väl hålla lite koll på oss..
zebbe kom hem vid 7 imorse (tror jag?), sen sov jag till tolv, då hade zabina redan klivit upp. medans hon gick ut med nixon började jag laga scones. yummie! satt på uteplatsen och åt, sen gick vi in för att väcka zebbe. dvs zabina tryckte upp en nybakt scone(s) under näsan på honom..
nu är jag hemma och har precis ätit. lagat mat, faktiskt. det var ett tag sen.

Inga kommentarer: