onsdag 4 mars 2009

fått utmaningen från två håll nu så det är väl dags.
8 (o-)vanor och/eller fakta om mig.

1. jag snusar.. "plugg-"snusade på bollerup, det vill säga jag, malin och helena snusade när vi pluggade inför nåt stort prov. när jag åkte till lanzarote snusade jag förstås väldigt sporadiskt men när jag kom hem började jag igen.

2. jag är egentligen blond men efter att ha varit "svensk blond flicka" på lanzarote var jag väldigt trött på det och färgade mörkt (till mamma och mormors besvikelse).

3. jag älskar att läsa och tror inte ett dugg på att alla dessa böcker som kallas "klassiker" är så bra som det sägs. en bok ska underhålla, förtrolla och få en att glömma allt - vill jag ha en samhällslektion frågar jag zabina.. :)

4. jag är rätt lat och måste vara väldigt taggad för att fastna för någon träningsform. ridning, kickbox är något jag verkligen gillar! ridningen är jag sugen på att börja med igen.

5. få saker gör mig så arg som när folk ger sig på djur. och kanske därför tog jag med en hittehund hem från lanzarote!

6. jag "råkade" bli hopplöst förälskad i min bästa kompis storebror... nu bor vi ihop och allt är frid och fröjd - men det tog ett tag för oss alla att hitta en bra balans!

7. jag hatar att dammsuga. jag skyller delvis på min mamma, eftersom jag alltid fick dammsuga medan lotta fick städa toaletten när vi var yngre. därför städar jag hellre en toalett nu än dammsuger! andra anledningen är när jag jobbade som frukostvärdinna och vi dammsög lunchmatsalen efter varje frukost. den var jättestor, heltäckningsmatta och stolar och bord precis överallt!

8. jag hatar vintern. det är mörkt och kallt och jag har väldigt svårt att hantera det. därför deppar jag lätt ihop under vintern och tar småsaker alldeles för hårt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

och jag hatar att städa toaletten men tycker det är helt okej att dammsuga :p

Anonym sa...

hm...men hur gick det till att Z inte gillar varken det ena eller det andra...?/undrar hans mamma...

KattisZebbe sa...

det undrar jag också!

Anonym sa...

det förklarar jag genom att skylla på vår mamma som alltid "rättade till" efter att vi hade städat... =p

Kattis, saknar du inte mina samhällslektioner? Jag trodde att du uppskattade dem ;)

KattisZebbe sa...

zabina - jag tror du kanske kan ha rätt i det. ;)

jo det gör jag, annars hade jag ju inte föredragit dem framför en allmänbildande bok! :P