lördag 14 mars 2009

så var det över..

melodifestivalen alltså, men det antar jag ni förstod. som alla andra tycker jag det är löjligt att de drar ut på det så mycket, bara för att dra in pengar på röstning. och som alla andra kollar jag ändå på det. såklart. kan bara konstatera att fel låt vann, i vanlig ordning. men det tänker jag inte gnälla över eftersom jag inte röstade - då får man glatt acceptera utfallet. var väldigt överraskad dock, jag gapade till och med längre än vinnaren... mina favoriter var Heat och Emilia, heat tyckte jag hade en skön låt med catchig refräng, stort plus att de var ett komplett band och ytterligare plus för sångarens glädje på scen. emilias låt var störtskön och både jag och zebbe fastnade direkt för den - man vill liksom bara gunga med!
kvällens solo stod älskade zebbe för, han sjöng "så vill stjärnorna... så vill gudarna..." upprepade gånger tills jag och jimmy tröttnade ganska rejält.. sen sjöng han några gånger till.
kollar på sin city just nu, det är en helt fantastisk film! den är stillsamt våldsam på ett sjukt vackert sätt och jag älskar att den är svartvit med skarpa kontraster och de enstaka färgsättningarna. monologerna är lika stillsamt våldsamma de. den delar förstaplatsen på min favorit-film-lista med boondock saints och kalle och chokladfabriken (tro det eller ej).

Inga kommentarer: