torsdag 20 augusti 2009

craving!

sitter och tittar lite efter medryttarhäst eller liknande... och snubblar över den här hästen! jag vill ha den så mycket att det gör ont i hjärtat när jag vet att jag aldrig kommer få den. åh pain! det är något av det värsta som finns, när man vill ha något så mycket men vet att det inte finns en suck i helvete att man har ens den minsta chans att få det... snyft!
varför kan jag inte vinna massa pengar? eller få ett arv av nån jätterik avlägsen släkting som jag aldrig träffat? rackarns, skulle jag vilja säga.

7 kommentarer:

Lotta sa...

Kattis...man ska väl aldrig säga aldrig heller. Hitta en häst som du kan vara medryttare på och stilla begäret!! Eller gör som jag...förträng tills behovet försvinner...Fast det tog VÄLDIGT lång tid!! Typ mååånga år!!!

KattisZebbe sa...

som jag sa till zebbe så vill jag egentligen inte vara medryttare för om jag ska börja rida igen så vill jag JOBBA, jag vill ha ett mål! jag tänker inte betala för att sitta och harva runt på nån annans häst... för det är ju tyvärr ofta så, du får betala minst 500kr/mån och du får rida ut i skogen och på sin höjd trava runt lite i paddocken... tyvärr! men jag letar, det kanske tycker upp nån bra människa med en häst till övers. :)

dooh sa...

Trodde inte det var din typ av häst! Men nice var den=)

Förstår att du inte vill vara medryttare, är ofta rätt kasst, men inte alltid.

KattisZebbe sa...

malin - oh jo, det är min typ av häst! åt det grövre hållet men ändå bärig och högställd med utstrålning och sjyssta gångarter! mumma :D
visst finns det bra hästägare därute men långt ifrån alla behöver ju hjälp, eller vill ha..

dooh sa...

Tänkte att han var lite för låg enligt dina mått mätt... Med tanke på hbl's-världen....

var vill du bli medryttare isf? Min förra "hästägare" där jag var medryttare är riktigt bra. Hon har ett kanonfint fbl sto, 5 år som är vass på att hoppa. Hon har nog medryttare idag, men du kan ju alltid anmäla intresse. Hon står utanför Malmö mot staffanstorp.

KattisZebbe sa...

tja fast har han ett rejält steg spelar ju mankhöjden i sig inte så himla stor roll..
jasså? vet du om det går buss el liknande dit? funderar nämligen på att sälja bilen nu när jag ska börja plugga. men det låter intressant!
hur går det förresten med ditt sto, är hon dräktig?

dooh sa...

Hon ska ultras på tisdag så får vi se. Ska annars låna ut henne på foder till nån i höganäs och behålla Bart ett tag till. Ska stalla upp honom i ett stall nära ridhus så att han kan börja arbetas:)
Tyvärr ingen buss dit!