onsdag 3 juni 2009

stolt matte

igårkväll när jag var påväg hem från helenafick jag ett infall och provade att släppa flippan. det började lagom bra med att hon sprang iväg en bit, ca 50 meter. nåja, hon kom krypande när jag röt till åt henne. sen fick hon fortsätta gå lös och gick hela vägen hem utan att ställa till med något! världens duktigaste lilla vovve!! det var så länge sen jag kunde ha henne lös... hon fick gå lös en sväng idag också, när zebbe och nixon tränade. det gick lika bra det! förutom att jag blir så nervös för att hon ska springa iväg...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lika nervös var jag när du var liten och skulle få gå utan koppel..... Men om jag röt så kom du tillbaka och det gick för det mesta riktigt bra! ;)
Skämt åsido, va kul att hon kan få gå lös ibland, det blir ju en härligare känsla för er båda på det viset..
Det ska bli sååå kul att komma ner till er nästa vecka, jag ser verkligen fram mot det!
En parentes, det finns pointervalpar till salu i Östersundsposten idag.......

Anonym sa...

Din mor kör med samma system på jobbet, koppel och att ryta ;-)
Men på helgerna får vi gå lösa, oftast..

Mvh/en undersåte....

KattisZebbe sa...

HAHAHA, då vet jag var jag fått det ifrån. ;)