onsdag 8 juli 2009

frisörbesök, jordgubbar och Jane Austen

var hos friösren idag, funderar fortfarande på att bli blond men jag kan verkligen inte bestämma mig! vi pratade en del och jag sa att jag vill absolut inte bli randig i håret, det är det värsta jag vet. hon tyckte att jag skulle vänta ett tag till (har en saftig utväxt just nu men solen har blekt det lite så det smälter ihop rätt bra ändå) så kan vi kanske se senare. klippte mig i alla fall, det behövdes! hon var jätteduktig och kändes som att hon visste vad hon höll på med, vilket alltid är skönt när nån ska sätta en sak i ditt hår...
hittade jordgubbar för 15 kr/ask på torget! lyckan är gjord.
har snart läst ut Jane Austens Pride and Prejudice, den är riktigt bra! visst, det har väl folk vetat sen 1800-talet men jag har aldrig läst nån av hennes böcker tidigare. jag vill inte att den ska ta slut... precis som en bra bok ska få en att känna.

Inga kommentarer: