onsdag 1 juli 2009

bästa köpet..

..på länge är nog mina inlines. om ni frågar flippan, i alla fall. det är faktiskt riktigt härligt att åka en sväng på kvällen när det är lite svalare ute. ikväll har jag dessutom åkt med nixon för första gången! det var lite läskigt, jämförbart med att leda en unghingst till en hage förbi några brunstiga ston. han har ingen koll på var jag befinner mig så jag har åkt på honom säkert 3-4 gånger och knuffat honom ur vägen många fler. flippan kan jag ha längre ifrån mig plus att hon håller ett halvt öga på mig hela tiden! åkte bara en kort sväng med nix men han var rätt trött på slutet! när han inte orkar längre går han i passgång eller en slö galopp. det stämmer tydligen på hundar också att trav är den jobbigaste gångarten!

1 kommentar:

Lillasyster sa...

Vet du vad jag tycker. Att vi borde kunna få mamma att bjuda oss på en resa någonstans, eftersom att du har kommit in på skolan, och för att jag (eeehhh) ska börja sista året? :P puss