onsdag 22 juli 2009

where the action is

Trollebergsvägen 97 dvs. jag höll på att göra rent till van damme (fisken alltså) när det knackade på fönstret. min första tanke var zebbe, men han jobbar ju i malmö ikväll. då tänkte jag lotta, även om det är sent. så ser jag en ficklampa och en svart kortärmad piké, då tänte jag zebbe igen. men det var en polis som stod där och undrade om jag hade nyckel till garaget. jodå, så jag gick ut och möttes av en annan polis som såg stressad ut. frågade om det var bråttom och han berättade att nån sett fyra mörkt klädda killar gå ner i garaget och misstänkte att de var på väg att hitta på nåt skit. så jag låste upp och de sprang ner, jag gick tillbaka för att se om nån kom ut ur husen eftersom det går att komma upp i alla tre hus utan nyckel (vilket de också frågade om). ingen kom och de hittade ingen så det blev lite antiklimax... kom på att jag borde berättat att jag faktiskt har en väktarhund härinne som hade kunnat söka av, men det tänkte jag förstås inte på just då. nu har de i alla fall åkt men jag hade lite adrenalin där ett tag! mer sånt!

2 kommentarer:

Lotta sa...

OJ...!! SÅNT händer minsann aldrig här hemma hos mig! Lite läskigt att dom inte hittade nån...Var tog busarna vägen?

KattisZebbe sa...

Jag vet inte, var helt nyfiken!