fredag 25 september 2009

fullständigt bisarrt

igår var jag, Malin och Helena på standup i AF-borgen, i Erik och Cecilias regi. kvällen började med Cecilia som konferencier, hon presenterade en glad, full och väldigt avslappnad Magnus Betnér. det var lite lättsammare standup än vad jag sett från honom tidigare, men på ett bra sätt! därefter följde Soran Ismail, Marja Nyberg, Dag Sörås och Yannis Pappas. bra komik hela vägen, men till slut var klockan halv tolv utan att jag ens märkt det! Erik gick hem nån gång under slutet av Yannis akt, han höll ju på i en dryg timme och Erik skulle tydligen upp och jobba.
nån gång under tiden fick en allt fullare Betnér för sig att det skulle bli ett maraton... och det blev det!
en tjej gick hem för att hämta sprit eftersom kafeterian stängt. hon kom tillbaka med en flaska absolut som hon bjöd glatt på. fick till och med en slurk cola till! en kille i publiken fick prova på standup för första gången i sitt liv, Magnus, Soran och Cecilia försökte utan framgång använda pianot för att hinta att det kanske räckte nu för hans del men han uppfattade inte vinken... lill-Niklas råkade vara på plats och berättade om sin första gång (trots att pappa satt i publiken), Jörund körde en kort stund, Magnus sjöng Amazing Grace och Marja bjöd på stekta ägg. Jag smet iväg för att svara i telefon och blev genast tillbaka-kallad av hela gänget, det gick minsann inte för sig! Yannis tyckte jag och Malin verkade kärvänliga och stötte på en lång, blond tjej i publiken. Vi försökte ringa Erik av okänd anledning och Magnus flickvän Helena ringde till Soran och undrade när de tänkte komma hem och fick prata med hela publiken på högtalartelefon.
det var en fullständigt galen och hysteriskt rolig kväll, efter 5½ timme(!) bestämde sig Magnus att det kanske ändå var dags att avrunda... så vi stapplade ut därifrån vid halv två, då var det kanske 30 pers kvar i publiken - ändå en rätt bra siffra!
trots allt härligt galet som hände var nog Yannis Pappas den bästa. han var som en blandning av Russel Peters och Pablo Fransisco och jag fattar inte att han inte är enorm i USA!
nu ska jag iväg och flytt-hjälpa svärmor!

1 kommentar:

Lotta sa...

Skrattar högt åt din beskrivning av en galen kväll!!
Ett lite sent tack för hjälpen med flytteriet!!! /Kram