tisdag 29 september 2009

I.. can... not...

..move. jäklar sån träningsvärk, det är inte ens lite skönt! innanlåren kvider när jag rör mig, kan inte ens lyfta benet i sidled för jag har ingen styrka! att sträcka bak benet går inte så bra heller pga höftböjarmuskeln så jag får gå korta steg och se jättetöntig ut. magen och ryggen fick sin en genomkörare igår också...
ja, jag skulle alltså rida lektion igår med LARS på LCR. hästen jag skulle rida hade tydligen skav från sadelgjorden så jag fick rida barbacka. eller ja, jag fick ha sadel om jag ville men det kändes inte sjysst... hästen var typisk ridskolehäst, tung i formen, hängde sig fast på ena tygeln, inte särskilt uppmärksam på varken vikt- eller andra hjälper. emellanåt mjuknade hon bara för att stelna till ett halvt varv senare. kändes som att frånvaron av sadel var mitt minsta problem! tyckte annars att lektionen var sådär, jag fick ut mer av att rida Sannas häst när hon stod och tittade på (hon är ridlärare så..).
så idag, efter två dagars ridning, är jag rätt mör!!

1 kommentar:

Lotta sa...

Åh...vet precis hur du känner dig...*ler* Been there, done that!! Jag kom att tänka på en gång när jag inte hade ridit på flera flera år och träffade en tjej som hade galopphästar och vi var ute och red tillsammans. Typ en och en halvtimme i skogen på ett fullblod som inte tyckte att något annat än full galopp var nåt att ha...(galopphästar är inte kloka). Jag kunde varken röra armar eller ben på flera dagar efteråt...
Men du Kattis...Jag har kryckor i källaren om du behöver???