onsdag 2 september 2009

nu är det igång

känns kul att sätta igång med skolan, att komma in i den världen! men jag känner mig fullständigt vilsen i den delen av lund... som tur är hittade jag helena och tove som guidade mig runt igår, och skrev in mig på nation och allt det där. sedan hade vi "lunchmingel" vilket inte blev så mycket mingel då vi var i en svårminglad föreläsningssal... vi var några som gjorde ett tappert försök i alla fall! sedan var det dags för vår första föreläsning! bara en timme visserligen, men den timmen gick fort. läraren verkar toppen i alla fall.
idag har jag och helena suttit i biblioteket och pluggat. jag ska skriva ett referat av Etablerade och outsiders tills på tisdag. boken har tyvärr inte hunnit komma än men jag lyckades låna en. dock på engelska... hade varit lättare att skriva ett referat på svenska på en svensk bok... men det går nog bra.
så nu ska jag äta något, gå ut med hundarna och sen fortsätta läsa!

Inga kommentarer: