måndag 21 september 2009

tjoho!

nästa måndag ska jag rida lektion!!! LARS (Lunds Akademiska RyttarSällskap) är nån klubb som samarbetar med LCR, och varje måndag har de lektioner för LARS-medlemmar för 150kr/gång. jag blev medlem förra veckan efter tips från kursare och nu lyckades jag tydligen knipa åt mig sista platsen inför nästa vecka! då kommer lektionen enligt hemsidan innehålla förvänd galopp, serpentinbågar och galoppfattningar... ingen högre svårighetsgrad alltså, vilket nog är bra eftersom jag inte ridit på läääänge!
gah vad kul det kommer bli!!!!!

2 kommentarer:

mams sa...

Det där kan bli hur kul som helst, Katrin var med i en akkisklubb i Linköping och dom var bla i Holland och tävlade. Så kör järnet!
Hoppas bara att du kommer ihåg hur man gör... Musklerna kommer nog att få sitt kan jag tro..:)

KattisZebbe sa...

ja de anordnar tydligen en hel del aktiviteter, dessutom bal 1gång/termin tillsammans med officerssällskapet.
jag lär ju knappast glömt bort hur man GÖR när man rider, problemet lär som du säger sitta i muskelstyrkan.. :P