fredag 11 september 2009

Pärla!

följde med zebbe och nixon för att träna litegrann och flippan var jätteduktig! även om det var hästar i en hage, fåglar och annat som luktade spännande kom hon när jag kallade, kunde emellanåt ta ögonkontakt. fast i slutet, när vi gick upp mot det lilla huset för att hundarna skulle få dricka vatten stannade hon mitt på plan och tog inte ett steg till! så satte hon sig... sen la hon sig... hela tiden med blicken fäst på oss... inte förrän vi gick till grinden och jag kallade kom hon travandes! knäpphund...
nixon har fått lära sig rutan också. tog väl 5-10 minuter.. ibland rör det sig fort i den hårda skallen!
nu ska jag skriva ihop det sista i vår inlämningsuppgift så jag kan skicka ut det till resten av gruppen. hakade upp mig på en grej igår men jag pratade med de andra så nu är det löst!
boken vi läser nu är förresten väldigt intressant (och bra mycket lättare att ta sig igenom än den förra). "lagom mycket kriminalitet". faktiskt ett tips!

Inga kommentarer: