tisdag 6 oktober 2009

Livet är lättare med solen i ögonen!

vaknade och kände mig trött och seg imorse. åt frukost, drog på mig vinterjackan och vantar och gick ut i strålande, värmande sol och bestämde mig direkt för att ta en lååång promenad med hundarna. fick dra av vantarna och öppna jackan så varmt det var! när vi kom in igen var hundarna nöjda och la sig nöjt i soffan och jag kände mig mycket piggare och gladare. plötsligt kunde jag uppskatta hösten, vilket jag sällan gör annars. struntade i bussen och tog en promenad upp till skolan istället - även det skönt!

4 kommentarer:

mams sa...

Då kontrar jag..... Här VRÄKER snön ner just nu... Snöstorm ala oktober. Visserligen försvinner den men jag kan ändå inte låta bli att tycka om det.. :))
Fast jag kan nog erkänna att jag är i minoritet!
Och jag tror att det kanske börjar bli dags att plocka in utemöblerna, invigningen av valtanen får vänta till 2010!!!

Lotta sa...

Det är ju det jag säger. Hösten är HÄRLIG!!!

Tycker däremot synd om er däruppe i Östersund. Snö!! NU??? Hemskt! Jag är väldigt glad att jag bor i Skåne!

Zabina sa...

Här blåser det bara, men jag gillar't! :D

KattisZebbe sa...

mamma - galet.. ligger det nån snö kvar idag?

Lotta - ja igår (och idag, särskilt efter en mysig uteritt!) har det faktiskt varit riktigt härligt! :D

Zabina - då känner du dig hemma va? ;)