lördag 16 april 2011

regnritt

I tisdags var jag och Zabina ute i stallet för att rida ut en sväng. Jag hade lånat Micke till mig själv och Zabina red Orvar. Det började givetvis regna lagom till att vi kom till stallet, och det såg inte ut att ha planer på att sluta. Så vi gav oss ut i regnet, på en jättemysig tur! Micke var svår att få fram till handen till en början, men oj vilket steg han har! När Zabina ridit 2 "lätt" hade jag bara ridit 1.. lite skillnad i steglängd! Orvar skötte sig som vanligt jättebra ute, trots att vi mötte höns och får. Läskigare var då stenen som legat på samma plats så länge jag ridit honom, han hoppade in i Micke och hade nog gärna suttit på hans rygg om han fått plats. Knäppis...
När vi travat och galopperat lite var Micke betydligt mer framme för hjälperna och jag behövde inte slita som ett djur i varje steg. Fin är han i alla fall.
När vi kom tillbaka var vi blöta in på underkläderna, utom hästarna som hade ländtäcken förstås. Men vi hade så härligt så det kunde kvitta hur blöta vi var! Mer sånt hade jag velat ha...






Igår var jag och Sanna på Ullared för att göra av med pengar. Åkte vid 6 för att vara där ungefär vid öppning, vilket vi också var. Hade en riktigt rolig dag, hittade en hel del som vi behövde. För min del blev det träningskläder, pilatesboll, kastruller och wokpanna, ben, bäddar och schampo till hundarna, tvål, balsam och sådant, och så lite hästgrejer:

Schabrak, borste till svansen, sporremmar i läder, ryktborste eftersom hans är trasig i remmen, gummiband för att det är så jäkla bra att ha och så nya handskar!


Nya ridskor + chaps (299 + 149, rätt överkomligt..), 3 par ridstrumpor och så en av hundarnas bäddar!

Inga kommentarer: