måndag 4 april 2011

Tentavecka...

Förra veckan var en seg vecka. Jobbade i måndags kväll och började känna mig rejält krasslig. Tisdagen var ingen höjdare men sen släppte det, som tur var! Blev ingen jogging alls förra veckan, men en inlinestur hann vi med i alla fall, jag och Flippan.
I fredags hade jag tenta i straffrätt. Den kändes bra (vilket alltid gör mig nervös) och de fyra frågorna var intressanta. Jag gillar faktiskt juridik mer och mer ju mer jag läser, säkert för att jag förstår hur jag ska använda den!
Åkte till stallet efteråt men hann inte rida något för jag och Zebbe skulle åka och köpa cyklar! Min gamla cykel är ingen höjdare och nu när jag faktiskt har lite extra kronor tycker jag att jag kunde unna mig en ny, som kanske gör att jag cyklar lite mer istället för att skylla på ont om tid/dåligt väder/fel skor osv... En klassisk damcykel blev det för min del, en mountainbike till Zebbe som han väntade ända tills vi hade byggt ihop helvetescykeln innan han kom på att han nog inte ville ha en sån ändå!!
Så i lördags, när Zebbe tillbringade dagen med högskoleprovet, åkte jag och bytte helvetescykeln mot en till av min modell. Kvällen och natten spenderade jag på ett väldigt lugnt jobb.
Igår var det stalldags igen, red i paddocken. Orvar kändes en aning stelare än sist, vet inte om jag gjorde något annorlunda eller om han stått i flera dagar. Han var definitivt mer laddad i alla fall! Efter hand blev han riktigt fin, även i traven. Han kunde dock inte motstå att busa iväg när det kom en joggare längs vägen, ingen bockning men ett skutt och en jättefis skickade han iväg mot joggaren!
Sen var det dags för allsvensk premiär, jag och Zebbe cyklade iväg till Lotta och Peter på våra matchande cyklar (jag önskar mig matchande träningsoveraller i födelsedagspresent). Där blev vi serverade öl, nötter och pizza, tillsammans med en vinst för MFF blev det en perfekt söndag!
Idag har jag varit sjukt effektiv. Rensat plattorna på uteplatsen, det tog ett bra tag... Sen fick jag lov att dammsuga och torka golven inne eftersom både jag och Quando drog in en hel del jord. Men det var väl lika bra! LKF har dessutom varit här och fixat avloppet vid tvättmaskinen, så nu kan vi tvätta utan översvämning igen! Jag och Flippan tog en kort joggingrunda, så körde jag lite styrketräning hemma också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men hugaligen vad du tränar och går på! Duktig är du tjejen!
Visst mår man bättre när man håller igång...??