måndag 25 april 2011

sol sol sol

Kan inte få nog av solen, det är helt underbart att kunna gå i kjol utan strumpbyxor, det är verkligen varmt nu!

Zabina har varit här så jag har släpat med henne till stallet både fredag och söndag. Tänkte att hon skulle få longera mig i fredags så jag kunde ha lite sitsträning, men Orvar tyckte att vi skulle springa så fort det gick på en liten volt istället.. så av förklarliga skäl gick det sådär! Fick ändå ridet lite ordentligt även om han blev lite spänd av longeringen.

Såg på tavlan i stallet att Yvonne skulle bort, så jag passade på att fråga henne om Micke ville ta en tur i skogen på söndagen, vilket hon trodde han ville. Vi hade en jättehärlig tur, pojkarna verkar så himla nöjda när de får knata på bredvid varandra och jag passade på att lägga upp stigbyglarna och trycka på Micke lite, han är häftig! Zabina har fastnat fullständigt för Orvar vilket jag förstår, han är himla mysig och lättsam!

Ska snart ut en sväng, tror det blir lite lugn dressyr idag. Ska nog fortsätta med att smyga igång traven, och köra lite tempoväxlingar.

Inga kommentarer: