tisdag 20 januari 2009

guds gåva till hundägaren

hundarna må uppskatta tuggben, men jag tror jag uppskattar dem mer! speciellt när man har två busar - det blir plötsligt väldigt lugnt och skönt hemma.. nixon bär till och med med sig det när han ska gå och dricka vatten, ifall flippan skulle vara snabbt framme! de har dessutom legat i varsitt rum och gnagt.
det känns som att det har varit flera veckor sen jag hade en trevlig promenad med båda hundarna samtidigt. har den ena uppfört sig bra har den andra varit stökig och bråkig. jag har varit irriterad hela promenaden och dragit mig för att gå ut med dem, det har bara känts jobbigt. men idag hade vi en jättemysig promenad när jag kom hem från jobbet, flippan var lugn och nixon gick bredvid mig mest hela tiden, och när han gick framför drog han inte ens i kopplet. folk som inte har hund förstår nog inte hur lycklig man blir när hundarna uppför sig bra (speciellt om det inte händer så ofta!). jag behövde en sån här bra promenad, ibland hade jag kunnat betala någon för att ta dem...

såhär lugna och fina kan faktiskt våra älsklingar vara!

4 kommentarer:

Zabina sa...

Åh herregud vilken underbar bild.
Känns som att det var jättelängesen jag var inne på din blogg. Förlåt! Jag har verkligen inte mycket datortid. Får dela upp min tid bättre.
Blir glad av att läsa allt du skriver i alla fall så fortsätt med det!

jag saknar dig älskling.
du är bäst <3

KattisZebbe sa...

visst är den?! söta som socker.
med tanke på att jag inte skrivit sen 7e januari så har du ju inte missat så mycket.. :P
saknar dig med darling - du är precis lika bra ;)

Anonym sa...

Hallå där...Även på min blogg finns det ett inlägg för längesen som heter: "Det finns bra promenader och dåliga....." eller nåt i den stilen...
Kattis: jag förstår dig till 1000%. Jag har såna promenader fortfarande ibland..(typ igår morse...)

Bilden på Flippan och Nixon är ju bara helt underbar. Att du lyckats fånga dom i ett sånt ögonblick!!

KattisZebbe sa...

Lotta - haha jo jag hade precis en sån promenad. vi mötte en kanin... flippan var hysteriskt busig och skuttade fram hela vägen och nixon var bestämt målinriktad "framåt".. ibland är de billiga!