lördag 3 januari 2009

körslaget

eftersom jag jobbar och har blivit alldeles vuxen (tja, vi kan ju låtsas i alla fall) så sitter jag hemma med vovvarna och kollar på körslaget.
nu har nästan alla körer sjungit och de som berört mig mest är eriks kör med Apologize där inledningen var så fin så jag faktiskt fick tårar i ögonen, den var väldigt gripande på något sätt (eller så är jag övertrött och har druckit två glas vin...). min andra favorit är wells kör - med dead ringer for love - som gav mig gåshud för det var så mäktigt. men wells har ju onekligen erfarenhet av detta...
magnus kör som sjöng "get this party started" blev jag lite besviken på för han kunde låtit den rödhåriga tjejen sjunga (vilken jäkla röst hon har!) tillsammans med den större killen som också var helt otrolig. de två tjejerna som sjöng var inte helt klockrena tyvärr, och den andra killen hade inte särskilt bra uttal. men jag har alltid gillat låten och det var kul att de försökte sig på den! lagaylias kör med "kiss" gav mig ingenting, den kändes ganska blek jämfört med de andra. killen i nannes kör som fick uppdraget att rappa till "black or white" gjorde det med bravur! skönt av fröken hedlund att låta den uppenbara rockkillen ta lead i queens "don't stop me now", vilket han gjorde bra. men låten kändes kort och inte särskilt spännande...
nä, för min del blir det wells eller erik. inte för att jag kommer sponsra tv4 med röst-pengar men ändå!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Måste bara säga att jag är imponerad av vovvarna på 97:an. Att dom stannar i hallen bakom "gröna linjen" utan allför mycket gnäll...Det skulle varit den svarta galenpannan det...*ler*

förresten.. vilka knasiga ord det blir i ordverifieringen till kommentarer ibland...
groption är ordet just nu...

Sov gott!!

KattisZebbe sa...

jadu, hundarna på 97an kan om de vill. ;) nixon kan till och med ta sig ur en stängd bur, öppna dörrar och trolla bort sopor!
tänkte komma upp med dammsugaren senare!