lördag 31 januari 2009

lägesrapport

jaja, jag ska skriva lite! har ju knappt suttit vid en dator... vi har mest flängt runt en himla massa...
i måndags kväll vid 19 kom vi fram till östersund. resan gick bra mycket fortare än vad både jag och zebbe trodde den skulle göra faktiskt. hundarna var riktiga änglar, det är så skönt att båda trivs i bilen, tänk att åka så långt med en hund som skäller på allt han ser... så fort vi släppte ut hundarna ur bilen när vi kom fram så var det bara bus som gällde. de hade väl en hel del överskottsenergi att ta igen!
i tisdags var vi en sväng på stan och åkte sen ut till pappa och jessica. erik och karin var lika härliga som alltid, jag saknar dem så!
onsdag var det dags för bydalen! vi packade in oss i bilen (igen) och åkte upp mot fjällen. zebbe tyckte det var rätt häftigt att åka isväg, men när jag började sladda lite tyckte han att det fick vara nog.. vi hade en härlig dag med ganska många vurpor (mest för min del, zebbe var riktigt imponerande!), god lunch och inga liftköer. men vilken träningvärk vi fick!
torsdag låg vi mest i soffan och tyckte synd om oss själva, sen åkte vi ut till pappa och jessica igen för att käka middag med delar av släkten. god mat och wii efteråt.
igår var jag hos zandra och åt en jättegod lunch, kul att träffa henne igen! hon skjutsade mig in till stan sen så mötte jag lotta för att ta en sväng på stan. fick sällskap av mamma och zebbe så småningom.
nu har jag precis vaarit ute och fotat hundarna i snön - bilder kommer nu!

Inga kommentarer: