onsdag 13 maj 2009

Arbetsförmedlingen

var tvungen att skriva in mig idag, eftersom lönegarantin kräver att jag är det för att få några pengar från länsstyrelsen. jag HATAR arbetsförmedlingen, jag tycker det är pinsamt att gå dit och hoppas att ingen ser mig när jag går in där. jag vet egentligen inte varför det är så jobbigt, kanske för att det känns som om de bara finns för att hålla koll på en. barnvakta en så man söker jobb.. att jag dessutom måste söka jobb i hela landet/vara tillgänglig för veckopendling är löjligt när jag har två hundar och en sambo som jobbar natt. men det bryr de sig inte om förstås. nu behöver jag förvisso inte stå som arbetssökande förrän om en månad (tack gode gud). har jag inte fått något jobb inom en månad kommer jag ju behöva springa på möten där hela tiden. blä. söka jobb gör jag bäst hemifrån, inte när jag sitter med nån mupp till handläggare...

3 kommentarer:

Lina Lif sa...

Håller med! Arbetsförmedlingen är ett löjligt påhitt. Eller kanske snarare ett ganska okej påhitt, som fungerar löjligt dåligt. Vem har fått jobb via arbetsförmedlingen? Inte jag! Ta hand om dig!

KattisZebbe sa...

nä eller hur, det känns som ett hån att behöva svara till arbetsförmedlingen.. jag känner nog ingen som fått jobb därigenom! men jag håller med, grundtanken är ju jättebra, hjälpa folk att hitta jobb samtidigt som man kan fånga upp de få fuskare som finns. om det hade funkat...

Anonym sa...

Kära ungdomar, det måste ju ha varit någon kreativ själ som kom på att starta en "arbetsförmedling". Låta företag presentera lediga jobb och ta betalt för detta......
Sen är det ju inte alltid rätt personer finns på rätt plats i livet, men det lider dom nog själva av mest...
Låt istället er egna kreativitet flöda och tänk utanför ramarna......
Kattis, starta ett hunddagis kanske...