fredag 15 maj 2009

jävla bil!!

dumma-dumma-dumma bil! var på möte hos konkursförvaltarna i morse så jag tog min lilla bil och körde in till malmö där jag mötte upp de andra. när jag sen skulle köra hem sätter jag mig i bilen, stoppar in nyckeln och vrider om.... inget händer! jag börjar fundera på om jag missat nåt i startprocessen, provar att starta med växel i, friläge, drar ur handbromsen, sätter på radion (den funkade), stänger av radion igen, provar om och om igen... inte ens en liten hostning från motorn!
så jag försöker ringa janne som inte svarar, provar att ringa mamma, inget svar där heller... ringer mammas jobb, pratar med Lena där... sen börjar jag irra omkring för att hitta nån som kan hjälpa mig. parkeringstiden går snart ut och jag har verkligen ingen lust att få böter ovanpå allt.
får syn på Hertz biluthyrning och vandrar in där och säger "hjälp! min bil vill inte starta, jag vet inte vad jag ska göra...". en kille därinifrån följer med mig ut och kikar lite, sen ringer han nån som kommer med bil och startkablar. men det hjälpte inte heller, lilla bilen är fortfarande lika död. till slut provar vi att putta igång den, och hallelujah, it's working! så jag tog mig hem i varje fall... janne skulle ringa i eftermiddag så får vi se vad vi (han) kommer fram till.

Inga kommentarer: