onsdag 6 maj 2009

the end

för 1 år, 5 månader och 6 dagar sedan började jag på ZooZity. då var grottan på väg att byggas, ingen inredning fanns och varorna hade inte börjat komma än. vi var 25-30 personer som aldrig hade träffats men det var där och då allt började. det känns som om det var så ofantligt länge sen..
sakta sakta började det komma upp inredning, hyllor, kassaband, infodiskar och varorna började trilla in. vi drog pallar i vad kändes som en evighet och sopade golv, sopade golv och sopade golv.
så var det förstås danmark... vi blev ivägskickade -eftersom det inte fanns tillräckligt för oss att göra i butiken- till danmark. dels för att jobba i den danska butiken (two words - it sucked), dels på julmarknaden. det var också på julmarknaden som jag och zabina lärde känna varandra först.
efter en himla massa slit kom till slut den efterlängtade öppningen, med så mycket kunder att det knappt fick plats i butiken! men det var då..
under sommaren blev jag befodrad till avdelningsansvarig, och senare under hösten teamledare. jag är jätteglad att jag fick den chansen och jag är stolt över det förtroendet.
jag upptäckte också att jag är duktig på att dekorera, skylta upp varor och hitta på nya idéer. jag kommer för alltid vara stolt över min och zandys galna halloweenskyltning - den var helt enkelt grym! men så jobbade vi också löjligt mycket med den och fick i princip helt fria händer att handla vad vi behövde. att de vågade...
många anställda slutade av olika anledningar, det kom ny personal och blev en del av gänget. vissa kommer jag sakna, andra inte. vissa kommer vara mina vänner för resten av livet!
jag är jätteglad för den här tiden. ibland var det rent ut sagt skittufft, ibland var det långtråkigt men många gånger var det jätteroligt. jag har lärt mig mycket och framförallt fått självförtroende - jag vågar tro på min egen förmåga på ett helt annat sätt än innan.

nu, 1 år, 5 månader och 6 dagar senare är butiken tom. grottan står kvar, tillsammans med några akvarier och en massa råttskit. men det är också allt. varorna är skickade, inredningen nerplockad, kassorna flyttade... på något sätt känns det ändå bra att ha varit med från början till slut. det är vi, ingen annan som har gjort detta. och vi har gjort det hela vägen.

Inga kommentarer: