tisdag 19 maj 2009

stackars plutt

nixon stack ifrån husse igår på kaninfältet... han var borta en bra stund och var mer än något trött när han väl kom tillbaka. imorse såg zebbe att han hade "skalat" bort en bit av trampdynan på höger fram. så nu är han faktiskt lite ynklig trots att han sällan bryr sig om han har ont eller inte, men den här gången har han nog rätt ont. jag gjorde rent det innan och när jag baddade jodspray på försökte han tugga bort min hand.. fick inte rent med vatten så jag fick sätta honom med tassen i en vattenskål för att skölja bort gruset som fanns där, han var så söt när han satt och hängde med huvudet och inte kunde förstå varför matte höll fast hans tass i vatten!
nu är det i alla fall tvättat och rent och jag har sprayat på impregneringsspray. flippan trodde jag skulle mörda henne när jag skulle spraya hennes tassar också. hon har lite spruckna tassar och den här sprayen ska vara bra mot det så det är väl värt ett försök.

Inga kommentarer: