onsdag 25 november 2009

Dumma vägg!

jag blev galen på väggen innan. den väggen vi ska sätta upp hyllorna på, det vill säga... Zebbe har borrat som en tok, det går inte helt lätt i en betongvägg kan vi lugnt säga, men de första tre hålen gick hyfsat. förutom att ett hål hamnade på fel plats, men det syns inte för hyllan är i vägen (som tur är). de sista två hålen gick inte! Zebbe borrade och borrade, men det hände inte så mycket... till slut gav han upp, jag blev jättearg (på väggen, inte på Zebbe!) och vi funderade på hur tusan vi skulle lösa detta?! 4 hål + 2 halva hål i väggen är inte direkt charmigt... Zebbe röstade för att spackla igen hålen och måla över, vilket jag inte var så pigg på... jag ville ha mina hyllor!!
När Zebbe var ute med hundarna tänkte jag borra lite till, man kan ju inte ge upp. det hände inte så mycket, men när jag tittade lite närmare på borren så var den helt nersliten! inte konstigt att det gick trögt... så jag stack iväg och köpte ny borr (nytt borrhuvud?) och voilá! det gick som en dans! så nu sitter hylla 1 uppe, hylla 2 kommer snart. och det är SÅ fint!

Inga kommentarer: