söndag 15 november 2009

hopplektion!

idag har Sanna haft hopplektion med mig, på Fletchen. det var grymt kul att hoppa igen, det var ju över två år sedan sist.. och lektion har jag nog inte ridit sen bollerup, eller möjligen en gång på Lanzarote när Elin hjälpte mig lite med Princesa.. så man kan ju lugnt säga att jag var lite ringrostig!
det gick bra i alla fall, ett par krångliga språng när han hoppade av lite långt bort eller för nära, men i övrigt kändes det bra! Flippan hade the time of her life när hon fick vara med inne i ridhuset. så bra kontakt hon håller med mig när jag är på hästryggen är helt otrolig, jag tycker hon alltid kunde göra så... hon fick ett antal tokryck och sprang som tusan innan hon sprang tillbaka till oss och hängde på. hon tycker ju att jag busar med henne när jag travar/galopperar och blir jätteglad.. eller så springer hon i haserna på Fletchen, det är ju tur att han är snäll..!
nu ska vi snart äta, potatisgratäng och rostbiff! första gången jag lagar rostbiff så vi får väl hålla tummarna...

1 kommentar:

Katarina & Tea sa...

Åh, hoppa som kan vara så roligt! :)