tisdag 24 november 2009

shopping!

jag och Zebbe har varit och shoppat idag. alldeles för mycket, men rätt vettiga saker ändå. två hyllor och en tavla till vardagsrummet, strykbräda (nä, vi har inte haft nån innan!), ljus och ljusstakar, galgar och lite sånt "bra att ha". för att få upp hyllorna behövde vi dock en borr som man kan borra betong med, vilket jag hittade på ÖB för 129.-! förmodligen ingen kvalitetsgrej, men vi borrar ju inte allt för ofta i betongväggarna så det duger bra för oss! så kanske vi äntligen kan sätta upp kökslampan också..! hittade också den ljusstaken jag ville ha förra året(!) på jysk, som adventsljusstake.
så det blev en hel del handlat, men nu ska vi äntligen få upp lite grejer i vardagsrummet så det känns mer "hemma"!
hade Zebbe fått bestämma hade det blivit bra mycket dyrare, han vill nämligen måla om, köpa nu tv-bänk, vardagsrumsbord etc... tur att jag höll i pengarna!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Ska ni köpa nytt bort till vardagsrummet så är jag förste spekulant på det ni har!!!!!!
Ska bli spännande och se hur fint det blir!!

KattisZebbe sa...

jag gillar verkligen bordet, det är ju hur bra som helst men du vet ju hur Zebbe är..! men jag tror nog vi behåller det ett tag till (det där med ekonomin du vet...) :P