lördag 21 november 2009

hej HOPP!

hoppade igår igen, under Sanna och Flippans övervakande öga... det kändes som att han gick mycket bättre på framridningen än förra gången, men när vi väl skulle hoppa kändes det inte fullt så bra. det gick i 110, vilket flippan tyckte var hur bra som helst. jag och sanna var väl inte lika förtjusta när tre hinder skulle hoppas i linje och det gick fortare och fortare... men efter en liten paus och när jag väl koncentrerade mig på att hitta en bra, sammanhållen galopp innan jag ens styrde mot hindret, lyckades vi ta oss över på ett åtminstone hyfsat sätt! han är ändå en sjysst kille, Fletchen, han hoppar allt man styr emot utan några större invändningar. det går bara lite väl fort ibland, som sagt.
Sanna fotade nog litegrann också, får se om hon kan skicka ett par av bilderna till mig!
att se lyckan i flippans ögon när hon får springa bredvid mig och hästen är helt underbar. hon älskar det verkligen, vi trodde hon skulle lägga sig ner och dö ett tag där, hon kutade som en tok. hon studsar runt, busar, rullar lite i sanden, upp igen och springa ikapp oss, leka ännu mer... det är SÅ synd att jag inte kan ta med henne dit när jag är själv, det finns ju ingen stans att göra av henne ifall det är nån annan i ridhuset...

idag har vi varit inne i malmö, hos Zebbes morfar och hans fru och blivit bjudna på middag. mycket trevligt, och otroligt god mat och efterrätt!

Inga kommentarer: